Het belangrijkste is dat het impact maakt. Het is de gedachte die telt. Het bedenken en kopen van een geschenk – inclusief het inpakken, het schrijven van de kaart en ervoor zorgen dat het op tijd bij de ontvanger komt, laat zien dat je de tijd hebt genomen om aan iemand anders te denken. Dat je speciaal voor hem of haar moeite hebt gedaan. Het is het gebaar dat boekdelen spreekt, of het nu voor je collega, werknemer of relatie is.
Een mooi geschenk – ook al is het niet duur – is een manier om te zeggen: “Ik zie je en ik waardeer je.” Ga voor een cadeau dat contact maakt op een persoonlijk niveau. Geef iets dat de ontvanger echt wil. Een cadeau dat na één keer gebruiken wordt weg gegooid is namelijk sowieso een dure aankoop. En het hoeft echt niet altijd groot te zijn. Iets kleins, zoals een mok van iemand favoriete koffiebar, toont waardering en aandacht voor detail. Of graveer bijvoorbeeld de naam van je medewerker op een (branded) gift. Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen.
Zorg er daarnaast voor dat het op tijd gebeurt. Een geschenk dat ruim na de feestdagen of pas na een verjaardag wordt gegeven laat blijken dat het je gewoon niet heel veel kan schelen. De manier van geven is vaak meer waard dan het geschenk.
Van verjaardagscadeau tot kerstpakket, hoe laat jij je waardering blijken?
Wij helpen je bij het vinden van de juiste cadeaus voor je doelgroep. Onderscheidend en persoonlijk. Ook al is het maar met een kleine attentie. Neem contact met ons op voor meer informatie.